Echipament

Pentru ca zborul sa fie agreabil si sigur, corpul trebuie sa fie protejat contra frigului si eventualelor accidente: o casca va proteja capul si o pereche de bocanci  calciiele; un combinezon si o pereche de manusi pt a mentine temperatura corporala la un ideal. Vestimentatia variaza in functie de sezon, este important de a se imbraca bine, pt ca in timpul zborului in ascensiune temperatura scade cu un grad la fiecare 100m. Umbra norilor si vintul intaresc frigul in timpul zborului. Daca mai luam in calcul imobilitatea pilotului care poate sa stea mai multe ore in aer efectuind miscari de o amplitudine scazuta, intelegem de ce este important sa fim bine imbracati.

Echipament:

Combinezonul – un combinezon integral care se poate imbraca peste haine este solutia ideala. Se pot folosi salopete de ski, exista combinezoane speciale care au suporturi pt instrumente.

Combinezonul

Casca – este obligatorie, trebuie sa fie solida, usoara, sa permita o buna vizibilitate si sa lase urechiile descoperite, sau sa fie prevazuta cu gauri pt a nu deranja perceptia auditiva.

Casca

Manusile – sint indispensabile pt ca in timpul zborului miinile ramin imobile si intr-o pozitie ridicata fata de pozitia lor normala, ceea ce poatte incetini circulatia.

Manusile

Ochelarii – sint utili pt a proteja ochii de ultraviolete si de vint.

Ochelarii

Protectie solara si masca – pt a proteja pielea de radiatii iar daca clima este mai rece , se pot folosi masti din neoprene.

Bocancii – sint inalti pt a intari calciiele in timpul alergarii pe teren accidentat.  Bocancii adecvati sint intariti la nivelul maleolelor si au o mare capacitate de absorbtie a socului la nivelul talpii.

Bocancii

 

Instrumente de zbor:

Emitator-Receptor – de vinzare in comert, radio VHF.

Emitator-Receptor

Busola – electronica sau magnetica, cea electronica are avantajul ca se poate citi in orice pozitie si este iluminata. Utila in cazul in care se pierde vizibilitatea pentru a se mentine capul.

Busola

Variometru – indica viteza verticala a aparatului si da informatii despre cistigul sau pierderea de altitudine, de obicei insotit de un altimetru.

Variometru

GPS – ne da pozitia exacta servindu-se de triangularideterminate prin utilizarea satelitiilor. Indica viteza precisa la sol. Util in cazul zborurilor in teren dificil cu putine puncte de reper.

GPS

Cum sa alegi parapanta potrivita:

Primul criteriu de alegere al unei parapante, este greutatea pilotului.
Cel de-al doilea criteriu de selectie se refera la conditiile mediului de zbor (altitudinea de zbor) si aptitudinile pilotului. Pentru a alege cea mai potrivita combinatie de parapanta si aripa, urmareste datele din tabelul de mai jos.

Situatia se schimba putin pentru zborul la mari altitudini, astfel ca e bine sa alegi M4 in loc de M3. La fel pentru suprafata aripii: alege XL in loc de L. Pentru o greutati extreme ale pilotilor, sub 60 kg sau peste 110 kg, se pot face si aripi la comanda. E bine ca, dupa ce te-ai hotarat ce fel de aripa ai nevoie, sa consulti si vanzatorul de unde vrei sa o achizitionez.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect with Facebook