Primii Pasi

Parapantismul este o ramura noua a sporturilor aeriene, care ofera cea mai usoara si probabil cea mai atractiva metoda pentru oricine de a realiza stravechiul vis al zborului cu mijloace proprii.

Daca te hotarasti sa te apuci de zborul cu parapanta, este imperios necesar sa cunosti urmatoarele aspecte:
-Aerodinamica (care este asemanatoare cu cea a planorului);
-Meteorologia;
-Cunosterea parapantei

Parapanta sau aripa, este astfel confectionata incat se poate umfla singura, fiind alcatuita dintr-un sistem celular – celule deschise in fata si inchise in spate, dispuse una langa alta, pe randuri. Miscarile prin aer le mentine umflate cu aer, intrucat aerul intra prin deschiderea din fata, dar nu poate iesi, partea din spate fiind inchisa. Astfel, aripa capata o forma aerodinamica, forma care ajuta la ridicarea parapantei, asemeni unei aripe de aeroplan.

Pilotul este sustinut dedesupt, printr-o retea de corzi rezistente, prinse printr-un sistem special, de hamul pilotului. Paralel, exista o alta retea de corzi, care controleaza aripa parapantei.

Hamul, pe langa rolul de prindere si sustinere, are si o punga protectoare, un fel de air-bag sau punga cu spuma, prinsa de spatele pilotului.

Parapantele obisnuite, au de obicei, o arie intre 25-35 metri patrati, cu o deschidere de 8-12 metri si o greutate de 3-7 kg. Greutatea reunita a aripei, hamului, rezerverlor, instrumentelor si castii, ajunge pana la 12–18 kg.

Trebuie sa stii ca pentru a zbura cu parapanta  ai nevoie de o licenta de zbor, licenta ce o primesti numai dupa ce ai absolvit un curs de zbor cu un instructor autorizat. Instructorul te invata tehnicile de zbor, precum si notiuni teoretice despre aerodinamica si meteorologie. In urma absolvirii cursurilor de zbor cu parapanta licenta de zbor va fi acordata de catre Aeroclubul Romaniei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect with Facebook